Mats Nilsson's Blog

Inget är omöjligt vissa saker tar bara lite längre tid att göra

Sommar är härligt! 2010/06/05

with 2 comments


Jag gillar verkligen sommaren, varmt och skönt, fåglar kvittrar, jag är lycklig som en spelman. Körde ut en sväng i morse vid 5 snåret, för att kolla in ett par ställe för rådjursfotografering. Strax utanför Markaryd bara, kanske 6-7 minuter från mitt hus. Packade bara ner stativ och 400 linsen. Parkerade och började gå mot den plats som jag hade fått rekommenderad av en arbetskamrat. Hade kanske gått halva sträckan när jag bara stannade. Lyssnade! Ett sådant underbart ljud naturen har, fåglarna var verkligen på bettet. De var säkert lika lyckliga som jag. Kunde knappt röra mig så härligt det lät, spanade runt för att se några fåglar men det var precis som om de hade gömt sig för mig. Inte ett liv i de närmaste träden. Blev lite förvånad faktiskt. Trodde väl att någon lite fågel skulle kunna visa sig för mig. Ok jag vandrade vidare längs en åkerkant som hade stenvallar på varsin sida om mig. Längst ner innan man kom in i den lite tätare skogen där stod ett rådjur. Långt iväg i tät dimma. Jaha här har man gått i onödan känns det som. Jag provade att smyga lite närmare efter ett gäng bilder var gjorda. Tyvärr så låg vinden i fel riktning så den kände nog av mig för den sprang iväg innan jag hann reagera.

Jag gick en liten runda för att kolla in landskapet, och nästa gång jag kör hit så blir det landskapsfotografering för det var så vackert så man blev nästan tårögd. Dimman slickade gärsgårdsvallarnas toppar och träden såg nästan spöklika ut i motljuset. Orkar jag så kör jag dit imorgon för lite landskapsfoto.

Här kommer en bild från i morse inte något revolutionerande men lite lagom vackert.

Rådjur! Ser ut som om den är gravid!

Written by MatsNilsson

juni 5, 2010 den 2:22 e m

Publicerat i Foto, Naturbilder, Rådjur

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Väldigt vacker. Har du immat på linsen? Jag gillar mystiken i den, och antydan till blåton. Väldigt snyggt må jag säga..

    /Niklas

    Niklas

    juni 10, 2010 at 10:01 e m

  2. Tack Niklas!
    Nä jag har inte immat linsen, det var dimman och att jag fotograferade i genom lite lövverk. Blåtonen är en effekt av att jag var ute tidigt på morgonen och en lite justering av vitbalansen.
    Vänligen Mats

    MatsNilsson

    juni 12, 2010 at 5:18 f m


Lämna en kommentar