Mats Nilsson's Blog

Inget är omöjligt vissa saker tar bara lite längre tid att göra

Ja dj#%*la va bra jag är nu! 2011/06/14

with 6 comments


Ursäkta att jag skryter men ni får helt enkelt stå ut med det. 😉 Jag var ute en runda till för att göra bilder på Linnéorna, kände att jag inte var riktigt klar med dem än. Visste att det är inte så långt tid kvar innan de är överblommade. Jag fick lite idéer sist jag och min fru var ute så det var bara till att ta tjuren vid hornen och sticka ut så fort det fanns möjlighet till det. Gärna att vädret var någorlunda, för vem vill plåga sig själv i regn och rusk? Inte jag i alla fall. 🙂 Kvällen var inte helt fel, solen var framme lite då och då och värmen fanns där. Men blåsten kunde jag varit utan. När jag satt hemma och åt middag med Lotta så trodde jag att det skulle vara lite i lä där vi sist var, men där hade jag helt fel! Vinden låg rätt på där jag hade tänkt vara. Typiskt min otur! Men eftersom rubriken säger att jag är ruskigt bra just nu så stoppade lite stormvindar inte mig ikväll. Det var bara till att invänta de få lugna sekunder man hade emellan vindbyarna och vara snabb till att göra bilderna som man ville ha. Eftersom jag hade fått en idé i huvudet så var det betydligt enklare att få till de bilder jag villa ha. Fisheye var den lins som skulle användas i kväll så kameravalet var enkelt också. (Har bara en kamera som kan använda fisheye) 😉 En mellanring skruvades på också för jag hade bestämt mig för att vara riktigt nära ikväll. Med kombinationen fisheye och mellanring så kan man inte komma närmare! För frontglaset på linsen tar emot om man ska gå närmare. 🙂 Hoppas att ni gillar bilden för det gör jag. Ha en bra kväll alla ni trogna läsare,  vare sig ni gillar bilden eller ej. Ni andra får också ha en bra kväll.

15mm fisheye, mellanring, bl 4.0 och jag bakom kameran. 😉

Written by MatsNilsson

juni 14, 2011 den 7:14 e m

Publicerat i Blommor, Foto, Naturbilder

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Snyggt! kramiz

    L8

    juni 15, 2011 at 6:16 f m

  2. Man skall skryta när man gör bra saker! 🙂

    Och denna bild är också fantastisk, jag gillar bakgrunden som nästan sluter sig om blomman! Vårdande ömt kan man tycka! Och färgerna spelar också in i resonemanget att det är sista stunden för denna blomma att visa upp sig, som om hösten och rusket ligger på lur.

    Starkt jobbat!
    Lillbrorsan

    Supertuffe

    juni 16, 2011 at 7:06 f m

    • Tack brorsan! Som vanligt en djup analys. 🙂 Trevligt med sådana.

      /Bigbrother

      MatsNilsson

      juni 16, 2011 at 5:10 e m

  3. Japp – jag håller med – du är dj#%*la bra: )))

    Marie K

    juni 20, 2011 at 6:34 e m


Lämna en kommentar