Mats Nilsson's Blog

Inget är omöjligt vissa saker tar bara lite längre tid att göra

Kan andra kan jag!! 2011/06/19

with 7 comments


Rubriken säger det mesta! Kan andra så kan jag, då menar jag förstås upprepa mig. Börjar ni bli trötta på Linnéor? 😛 Vem kan tröttna på dessa små gulliga blommor. Inte jag i alla fall. Här kommer två bilder till på Linnéor. Och vill ni höra min åsikt så är dessa två lika bra som de andra som jag publicerat, om inte bättre. Efter att ha suttit och granskat nästan 500 bilder på blomman Linnéa så hittar man fler bra bilder efterhand som man går igenom de nygjorda bilderna. Jag har bestämt mig för att inte göra fler bilder detta året på denna lilla blomma, känns som om idéerna behöver mogna lite innan jag gör nya bilder. Så nästa år får det bli en omgång till, och förhoppningsvis så blir det nya fräscha bilder. Men som sagt! Har ni inte redan tröttnat, så titta på dessa två bilder och fundera på om det inte är en av de vackraste och förnämsta blomma vi har, nästan lite drottninglikt? Eller är det bara jag som har blivit lite galen i blomman? 🙂

24mm + mellanring!

Fisheye + en rolig funktion i lightroom, objektivkorrigeringar!

Written by MatsNilsson

juni 19, 2011 den 10:14 f m

Publicerat i Blommor, Foto, Naturbilder

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hej Mats …. häftigt med alla dessa Linneor …. fisheye ger uppenbarligen en del trevligt perspektiv … fortsätt absolut med dina idéer o blommor … som du vet har jag ju en speciell Linnea där hemma 🙂 Ha de gott Thorsten

    Thorsten

    juni 19, 2011 at 5:55 e m

    • Tack Thorsten!
      Idéer finns det gott om! Det svåra är att genomföra dem. Man tack för att du gillar min lite annorlunda Linnéa.

      Vänligen Mats

      MatsNilsson

      juni 19, 2011 at 9:23 e m

  2. Hallå där!
    Här händer det saker : ) Snyggt – mycket snyggt och innovativt! Det är kanske dags att införskaffa mellanringar i alla fall. Fisheye-effekten ser ut som det jag kan plocka fram med min Lens baby m a o läckert! Kom du med till Mullsjö?

    Marie K

    juni 20, 2011 at 6:32 e m

    • Tack Marie!
      Roligt att höra dessa ord från dig. Det känns upplyftande.
      Tyvärr så kom jag inte med, om det nu inte blir någon som hoppar av i sista sekund.

      Vänligen Mats

      MatsNilsson

      juni 20, 2011 at 8:58 e m

  3. Wonderful !

    micheled

    juni 23, 2011 at 4:40 e m

  4. i don’t understand ”gravatar” abd i don’t want to show my portrait that way. enfin, if possible

    micheled

    juni 23, 2011 at 4:42 e m


Lämna en kommentar